Thursday, October 1, 2009

Perjalanan Ini Sudah Bermula

Setelah dibelek-belek, ditenang-tenang, diselak-selak, dan dirungkai-rungkai...rupa-rupanya perjalanan hidup aku untuk menempuh alam perkahwinan, sudah bermula. Aku mula pening, tekanan, di ambang wati, digiris dunia kejam...dan kurang selera untuk melantak dengan byk. Aku rasa betul jugak kata2 adik pompuan aku, Nora. Aku mungkin kehilangan selera sebab stress dgn proses pra-perkahwinan.

Untuk Si Dia: Kasut-sudah, Baju-sudah, Telekung-sudah, Henbeg-sudah, Jam-sudah, Perfume-sudah, Baju satu lagi-sudah, Baju kawin-kain sudah beli tapi belum pi hantar jahit, Gelang-sudah, Maskawin & hantaran - sudah cuma belum hantar je lagi.

Untuk Si Aku: Kasut-belum (aku kena beli sendiri, takut nanti kalu dia beli aku tak suka), Baju-belum (tapi aku ada dah usha2, ni pon aku beli sendiri), Jam-sudah, Perfume-sudah, Baju kawin-sudah tempah, Aksesori lelaki-sudah, rawatan dan urutan praperkahwinan-belum lagi dan tak tau nak pegi ke tak (sakit woooo kena urut), PS3, Wii, PSP dan pelbagai konsol lain-Si Dia tak mau kasi...nanti aku dok main game...kurang masa untuk Si Dia. Tapi aku tetap mendambakan konsol permainan suatu hari nanti.

Buat kami: Kursus kawin-sudah, Sijil kursus-sudah, HIV test-sudah, Talesemia (ntah betul tak ejaan)-tak buat lagi tapi akan dilakukan jika jabatan agama menghendaki kami melakukannya, kad kawin-sudah draft tapi belum dapat reply dari pencetak (sabar ye rakan2), daftar nikah-masih belum, kenduri-kendara harapnya dah plan la (aku serah bulat2 kat abah aku), rumah untuk kami berlindung dari panas dan hujan-belum cari lagi (harap2 ada rakan2 yg sudi membantu *wink-wink Byot*).

Maka, jika dilihat dari segi luaran, segala penangguhan adalah dari pihak AKU. Bukan pihak mak aku, bukan pihak abah aku, dan bukan dari pihak Si Dia. Hahahahahaaa...maka, Si Aku dengan rendah diri ingin menjemput segala isi bumi, makhluk Allah, rakan-taulan, bekas-bekas kekasih, dan seluruh umat islam yg mengenali diri ini untuk hadirkan diri di hari pernikahan kami pada 5 Dec 2009, Sabtu di Seksyen 3 Bangi (address aku tak hengat). Belah aku plak pada 12 Dec 2009, Sabtu di Kampung Kundur Hilir, Rembau Negeri Sembilan. Tapi, jgn datang ramai2 kat rumah aku. Nanti aku letih dan tak perform.

p.s ~ sila bawa bersama hadiah dan duit kaut...kalu boleh sila beri hadiah yg rat-rat, rib-rib, pul rib-pul rib, rat rib-rat rib dan yg lebih tinggi nilai residual nya...

2 comments:

  1. ala.. tak yah lah g urut2. ngade nyeer demo nih. nnt dah nikah sok, suh si dia urut setiap malam.. slrppp... cedappp~~

    ReplyDelete
  2. apasal aku rasa macam-lain-macam komen ko nih..? aku masih belum menempuhi alam kehalalan itu...jadi sila jgn bikin panas...lepas bulan 12 nanti bulih la...

    hari ni sabtu-halfday, esok ahad-public holiday, isnin bulih la...

    ReplyDelete