Monday, May 3, 2010

Mari Berhijarah di Bulan May

Hah...dah lama tak menulis dan meluah isi hati aku kat blog nih. Paling tak tahan, last entry aku post adalah pada Mac. Jadi, skang ni mungkin aku bleh start balik kat blog nih memandangkan membe lain pon dah bertanya.
Cerita pasal pindah a.k.a HIJRAH. Zaman nabi dulu pindah jauh...Mekah ke Madinah...jalan kaki plak tu. Kene nyorok2 lagi. Jumpa dek orang kafir kang kene bunuh plak. Tapi, aku kali ni aku berhijrah secara total.


Perpindahan pertama: -
Perpindahan dari alam bujang ke alam berumah tangga, ke alam berkeluarga (tak lama lagi...bini aku pon dah mengandung 4 bulan). Dengan itu berpindahlah aku dari status "single and available" kepada "not single but always available". Jangan la marah plak sang bini. Elweys evelebel for yu la. Woi...jangan memain dgn bini aku. Sekali dio amok, maleh la den nak koba an cito dalam kelambu. Aib den juo...


Perpindahan kedua: -
Aku berjaya keluar dari rumah mertua kat Bangi dan hidup dengan bini aku secara beregu di rumah kami sendiri. Apartment 770sqft je. Jadi la an an an...dan dengan ini aku nak leretkan lebih sket cerita pasal apartment kami ni dalam keluaran yg akan datang. Wooiii...mak mertua aku pon bukan senang nak bagi kitaorg kuar. Aku dengan kerjasama yg teguh dari sang bini, berjaya buat degil dengan berpindah jua walau mak mertua aku sangat2 tak setuju. Dan dengan itu jugak, parents aku bleh la nak lepak2 umah kitaorg tanpa rasa segan silu. Opah, Mak Jan, Mak Yang sume...bulih la datang ye...tapi tido atas lantai. Kami takdak katil lebih. Almari pon dalam bilik kami je. Bilik lain jgn nak sepah2 kan...nanti sang bini marah.


Perpindahan ketiga: -
Ini adalah perpindahan paling ultimate sekali antara semua perpindahan yg tertulih kat atas nih. AKU BERJAYA PINDAH KERJA. Maka, dengan sebaris ayat tersebut, ternyata aku berjaya melarikan diri dan terlepas dari cengakaman kuku besi datin. Dan dengan ini juga akan aku limpahkan fakta dan fitnah aku berkenaan tempat kerja aku yg lama nih pabila aku dah berenti nanti. Jangan lupa subscribe blog cerita berskala 18PL berkenaan AKU DAN SISMA di keluaran akan datang.


Begitulah perpindahan aku pada bulan 5 nih. Harap2 aku dapat keberkatan di tempat kerja aku yg baru di Bank Muamalat supaya dapatlah aku membeli sebuah lagi katil dan almari untuk tamu2 yg bakal tumpang tidor kat rumah kami nih. L-shape sofa pon tak dibeli lagi. TV main letak atas lantai sebab rak TV pon takdak lagi. Jap...jap...dapor kami ada, tadi baru aku beli hos gas...tapi tong gas aku tak beli lagi. Jadi, dengan keberkatan rezeki aku kat tempat baru dapat la aku beli barang2 rumah ni termasuk beberapa bijik periuk. Camna sang bini nak masak kalu takda periuk?


p.s~jahanam...banyak betul barang rumah yg aku takda lagi...duit dah takdak...sapa nak bagi hadiah kat kami, kami sedia menerima dengan hati yg rela.

3 comments:

  1. oit.bole blah nak kasi ko hadiah.
    aku nye rumah pon byk gila brg tak beli lagi. tp duit kwsp kitorng dah licin!
    aduh..duit..duit...mana ko???

    ReplyDelete
  2. subang suria...kat area subang bistari...kami adalah jiran miza n lan...

    ReplyDelete
  3. akan ku pergi satu hari nnt..congrats weih tak bekerja lagi dgn datin..

    ReplyDelete